Валерій Маковецький про становлення та перешкоди торгівлі електронікою та побутовою технікою в Україні
Валерій Маковецький – відомий український підприємець, громадський діяч, благодійник. Разом зі своїм партнером Геннадієм Виходцевим 26 років тому організував продаж електроніки та побутової техніки. Сьогодні цей бізнес відомий багатьом українцям під назвою “Фокстрот. Техніка для дому” під якою працюють 162 магазини у 90 населених пунктах країни, а онлайн-магазин входить до числа найкрупніших інтернет-майданчиків країни.
Валерій Маковецький: становлення Фокстрот – шлях до успіху
Комерсант Валерій Маковецький з готовністю ділиться алгоритмом становлення самого досвідченого та масштабованого українського рітейлера:
-
Компанія своєчасно приділила увагу організації онлайн-торгівлі. За останні 10 років спостерігається стабільний рост товарів, придбаних в інтернеті. Фокстрот вже багато років має власний інтернет-магазин. Але саме у 2019 році у Фокстрот була проведена грунтовна оптимізація та модернізація он-лайн платформи. Це дозволило швидко задовольнити попит споживачів, які уникали відвідувати стаціонарні магазини під час коронавірусного карантину навесні 2020 року. А ось і доказ від стороннього джерела – київська академія WebPromoExperts, яка досліджувала питання, як карантин вплинув на інтернет-торгівлю, встановила, що трафік на офіційному сайті компанії Фокстрот у червні 2020 року на 61% перевищив трафік у червні 2019 року.
-
Об’єднання онлайн-торгівлі з офлайн-продажами необхідно для того, щоби пришвидшити процес обслуговування конкретного покупця. Систематизація інформації щодо наявності товару, його переміщення, замовлення товару та мережу точок видачи з пошуком найближчої до дому покупця дозволила компанії суттєво пришвидшити комерційні процеси. Зиск з цього у першу чергу отримали покупці. А сам бренд Фокстрот тепер позиціонує себе як омніканальний та працює над збільшенням рівня сінергії інтернет-магазина та мережі зі 162 цегляних магазинів.
-
Фінансовий успіх Фокстрот прямо залежить від платоспроможності покупців. Тому компанія зацікавлена у зростанні економіки у країні, яка веде до збільшення зарплат та купівельної платоспроможності. Задля сприяння росту економіки у країні компанія міцно стоїть на позиціях “білого” бізнесу” та вважає його запорукою конкурентноздатності та утримання лідерства в українському рітейлі електроніки.
-
Безпека покупця. Високі технології та штучне формування споживацьких смаків змушують покупців постійно купувати нові гаджети, замінювати застарілі моделі побутової техніки на нові. Це формує стабільний попит на товари, які пропонують покупцям продавці електроніки та побутової техніки. Але наразі споживач вчиться цінувати безпеку покупки – наявність гарантії покупки (фіскальний чек, післяпродажний сервіс). Саме ТМ “Фокстрот”, головою наглядової ради якої є Валерій Маковецький, дбає про забезпечення безпеки покупців. У “фоктсроті продають лише легально ввезену в Україну техніку, фіскальний чек та післягарантійний сервіс.
-
Конкуренція. Змагання у ніші між продавцями стимулюють вдосконалення кожного з них. Щороку на ринку електроніки та побутової техніки в Україні з’являються нові енергійні та амбітні гравці. Кожен з них несе ідею та операційні рішення, які мають відповідати покупця. Саме тому Фокстрот постійно вдосконалює сервіс, товарну матрицю, маркетингові стратегії, аби залишатися у фокусі уваги покупця. Валерій Маковецький та Геннадій Виходцев виступають за чесну конкуренцію в галузі. Співзасновники найдосвідченішого в Україні рітейлера вважають, що конкуренція за рахунок корупційних зв’язків та незаконних преференцій – хибний напрямок для галузі.
Валерій Маковецький про перешкоди, які заважають розвитку торгівлі електронікою та побутовою технікою в Україні
Валерій Маковецький, як співзасновник ряду успішних брендів чітко бачить перешкоди на шляху до повноцінного розвитку рітейлу електроніки та побутової техніки в Україні:
-
Нерівність учасників ринку. Близько 50% галузі знаходиться у “тіні”. Причому для окремих категорій цей показник досягає 90%. Причина проблеми у сірих імпортерах, які ввозять в Україну техніку із порушенням законодавства. Звісно, вони не платять мито у повному обсязі. А держава втрачає частку можливих надходжень до бюджету. За ці гроші вже не побудують лікарню, нову дорогу, школу або не запустять нову соціальну програму.
-
Товари, які були завезені контрабандою, продаються без фіскального чеку. При цьому їх вартість нижча, ніж та, за яку такий самий холодильник, смартфон, телевізор, пропонує покупцеві доброчесний імпортер. У кінцевому випадку страждає покупець, у якого відсутні докази здійснення покупки. Людина, яка спокусилася на нижчу ціну контрабандного товару, у разі появи проблем з технікою не може розраховувати на післяпродажне обслуговування. А недоброчесний продавець навряд чи прагне закривати гарантійні зобов’язання власним коштом.
-
Від тіньової економіки втрачає інвестиційну привабливість Україна. Адже корупційний компонент ведення бізнесу у прямому сенсі відлякує тих, хто готовий інвестувати в нові підприємства в Україні.
“Багато разів чув висловлювання виробників техніки, що їм значно простіше відкрити завод на кордоні ЄС з Україною, чим в Україні, бо тут відсутні рівні умови для всіх гравців на ринку електроніки та побутової техніки”, – ділиться досвідом Валерій Маковецький.
Натомість бренд, який розвиває ГКФ, співзасновником якого є Валерій Маковецький працює згідно законодавства України. Фокстрот виконує наказ КМУ від 2017 року, видає при продажу техніки фіскальний чек, що забезпечує покупцю гарантійні зобов’язання виробника техніки та захищає споживача.