Про це розповів Сергій Кіпоренко, керівник напрямку автокредитування ГЛОБУС БАНКУ, повідомляє “НБН“.
За даними експерта, такі суттєві зміни в автокредитуванні насамперед пов’язані з вересневим зниженням облікової ставки до 20% та прогнозом НБУ щодо її подальшого зниження до кінця року до 18%.
Розуміємо, що зниження облікової ставки є стимулом для зниження майже всіх кредитних банківських програм, і зокрема автокредитування, адже залучені фінансові ресурси стануть більш “дешевими”. Відповідно зростання доступності кредитів позначиться на зростанні продажів. А стабільний валютний курс та поступовий розвиток економіки, що прямо та опосередковано впливають на доходи громадян, стимулюватиме комерційні банки до прийняття швидких рішень про зниження ставок, розширення партнерських програм, збільшення мережі автопартнерів. І найголовніше: майже всі рішення будуть спрямовані на те, щоб у потенційного покупця автомобіля був досить широкий вибір як кредитних умов, так і автобрендів
– розповів фахівець.
Він зазначив, що з початку року, особливо в літній період, спостерігається досить позитивна динаміка продажів нових автівок в кредит: станом на початок вересня в загальній структурі продажів кількість автомобілів, придбаних за допомогою кредиту, вже складає понад 12% проти 8% на початку поточного року. При цьому, порівняно з початком 2023 року, автокредитування зросло більш як у 3 рази: за підсумками серпня кількість “кредитних” продажів нових автівок склала 943 шт. проти 316 шт. у січні.
До кінця року кількість придбаних автомобілів у кредит може зрости до 1500 шт. на місяць
– наголосив Сергій Кіпоренко.
Фахівець зауважив, що до 5-ки автобрендів, які найчастіше купують за допомогою кредитів, увійшли SKODA (понад 20% від загальної кількості придбаних авто в кредит), RENAULT (20%), VOLKSWAGEN (17%), TOYOTA (17%) та BMW (13-15%). Частка придбаних авто в кредит автомобілів інших брендів складає близько 11-13%.
На його думку, до кінця року популярність брендів істотно не зміниться. Адже вибір бренду і моделі на пряму залежить від кількох важливих показників:
- широкий асортимент (модельний ряд) автомобільного бренду та привабливі умови кредитування;
- вартість постгарантійного обслуговування (ціна на запчастини та вартість техобслуговування, наявність конкурентної кількості сертифікованих СТО тощо);
- можливість продати автівку на вторинному ринку за ціною до 50-60% від її початкової вартості (залежно від пробігу та терміну користування автомобілем, але не більшим за 3 роки).
Експерт звернув увагу на те, що в загальній структурі попиту, порівняно з травнем-червнем глобальних змін не відбулося: близько 22-25% автокредитів припадає на електромобілі та гібридні авто за ціною від 30 тис. $ до 45 тис. $, 20% “кредитних” автівок складають преміумавто вартістю 100 тис. $ і вище, 15% автокредитів видається на автомобілі вартістю 16-18 тис. $.
Сергій Кіпоренко також надав 3 головні практичні поради тим громадянам, що планують вперше придбати авто у кредит:
- Звернутися до банку / фінустанови, що може запропонувати мінімум 2-3 варіанти автокредитів (кредитні програми з різними умовами придбання автомобіля, як за розміром першого внеску, так і за терміном його погашення (на разі перший внесок майже за всіма програмами становить від 20% вартості авто, за винятком умов кредитування у мережі Групи Компаній АІС, яка пропонує програми з першим внеском від 10%).
- Банк / фінансова установа має запропонувати досить широку “лінійку” партнерських програм з різними автобрендами за категоріями “економ”, “бізнес”, “преміум”.
- Варто орієнтуватися на співвідношення цінової категорії авто з умовами кредитної програми, щоб виплати за нею не перевищували 30% від щомісячного доходу позичальника.
Наразі економічна кон’юнктура є досить сприятливою не лише для розвитку автокредитування, а й для зростання кількості громадян, що вирішать вперше в житті скористатися автокредитами. Очікується, що до кінця року кількість українців, що вперше купуватимуть авто в кредит, може скласти до 10-15% від загальної кількості “кредитних” придбань нових автомобілів
– резюмував Сергій Кіпоренко.