Стаж для призначення пенсії: що робити, якщо загублено трудову книжку

У нашій країні страховий стаж підтверджується трудовою книжкою, але іноді складаються ситуації, коли записи в цей документ внесено некоректно або його втрачено.

Трудова книжка.

Фото - gettyimages.com

Про те, як обґрунтувати свій накопичений стаж за відсутності трудової книжки на руках, пише «НБН», посилаючись на матеріал видання New Voice.

Пенсійним законодавством встановлюється, що трудова книжка є основоположним документом щодо роботи кожної людини, тобто, при оформленні виплат будь-якому потенційному пенсіонеру. Однак якщо в документі вказана неточна інформація, або ж не проводилися своєчасні відрахування до Пенсійного Фонду, тоді зацікавленій особі необхідно додатково підтверджувати свій стаж, ґрунтуючись на наказах про прийняття на роботу/звільнення, табелях обліку робочого часу/відрядних аркушах або погодинному підрахунку роботи, які можна отримати у роботодавця.

Якщо підприємство було ліквідовано/реорганізовано/не працює, наймач зобов’язаний зберігати кадрову документацію протягом 75 років, і, якщо подібні документи йому було ніде зберігати — їх можна відшукати в архівах за місцем ведення господарської діяльності. Такі довідки з архіву, включно з трудовими книжками та наказами, мають приймати у відділеннях ПФУ. Однак якщо підприємство не перенаправило свою документацію до архіву, розв’язати питання можна лише в судовому порядку, із залученням свідків-колег або підкріпленням допоміжними документами.

Також, фізичним особам-підприємцям, «фрілансерам» та іншим людям, зайнятим підприємницькою діяльністю, слід засвідчити свій стаж довідкою про страхові внески, відраховані до Пенсійного фонду України.

Раніше ми писали про те, як швидко перевірити зарплату і стаж за допомогою мобільного застосунку ПФУ.

Exit mobile version