Про те, що колектори, здебільшого, є співробітниками приватних компаній, які стягують проблемні борги, при цьому, маючи право лише сповіщати громадян-боржників щодо наявності заборгованостей, дотримуючись певних норм етичної поведінки, встановлених чинним законодавством, пише «НБН», посилаючись на матеріал тематичного порталу BANKI.UA.
Зокрема, колекторам забороняється займатися:
- пошуком і використанням інформації, що стосується графіка роботи боржників, стану їхнього здоров’я/зустрічей/подорожей, а також вишукуванням відповідних даних у соцмережах;
- погрозами/шантажем/вчиненням психологічного та фізичного тисків;
- введенням в оману споживачів фінпослуг щодо строків погашення та розмірів боргів/вимогою компенсації витрат, пов’язаних з роботою колекторів або вартості заходів, спрямованих на погашення боргів;
- взаємодією з боржниками в діапазоні з 8-ї години вечора до 9-ї години ранку, включно з усіма годинами вихідних, святкових або неробочих днів;
- «автодозвоном» понад 30 хвилин;
- повідомленням третіх осіб про наявність заборгованостей або вимогою від них взяти на себе зобов’язання за заборгованостями (якщо інше не внесено до кредитного договору);
- шкідництвом щодо репутації споживача фінпослуг;
- зустрічами з боржниками без попереднього повідомлення/погодження цієї зустрічі;
- взаємодією з боржниками/пов’язаними з ними особами в ситуації, коли особу поміщено до лікарні/недієздатну/обмежену в дієздатності/особу, яка є інвалідом 1-ї групи/неповнолітню особу, від часу отримання документів, що це підтверджують;
- зверненнями до боржників більше 2-х разів на добу (за винятком випадків, коли ініціатива виходить від боржників).
Раніше ми писали про те, як в уряді України задумали допомогти громадянам у погашенні боргів за житлово-комунальні послуги.





