Про те, як відновити виплату пенсійних допомог, а також у яких випадках їх блокують, пише «НБН», посилаючись на ЗУ «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», опублікованих на офіційній сторінці Верховної Ради України.
Зокрема, ПФУ призупиняє нарахування виплат, якщо:
- картка/рахунок не використовувалися протягом пів року;
- відомості в документації, на підставі яких оформляли пенсію — недостовірні;
- літній громадянин виїхав за кордон (потрібно заздалегідь надіслати заявку про відновлення пенсії в будь-який територіальний орган ПФУ за цією формою);
- зафіксовано смерть одержувача пенсії.
Для уникнення «заморожування» пенсійної картки, необхідно регулярно здійснювати різні транзакції, використовуючи пенсійну картку, наприклад, оплачуючи «комуналку» або поповнюючи рахунок мобільного.
Щоб повернути доступ до коштів, слід звернутися до ПФУ для верифікації особи (на відновлення дають 10 днів від дня звернення), прихопивши той самий набір документів, що був потрібен для оформлення допомоги.
Крім того, що пенсіонери зобов’язані повідомляти органи ПФУ протягом 10 днів щодо нижчевказаних змін:
- до інформації, що вноситься до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та «Держреєстру загальнообов’язкового державного соцстрахування»;
- про виїзд в іншу державу;
- щодо обставин, які змінюють статус (наприклад, працевлаштування).
Раніше ми писали про те, як громадянам відновити страховий стаж, якщо роботодавець не сплачував соцвнески.